keskiviikko 8. tammikuuta 2014

Keskiviikko ja trikoot

Meikä kävi tänään taistelemassa trikoot päällä!

Trikoilla mä tarkoitan elämäni ensimmäisiä kireitä salihousuja, upouusia Niken 3/4-pituisia mustia kirkkaanpinkillä vyötärönauhalla somistettuja, armaan poikaystäväni mulle ostamia - no, trikoita. :D Taistelemisella mä tarkoitan iltapäivän piloxing-tuntia.

Trikoopeppu sovituskopissa.

Taistelufiilis intensifoitui (eikö olekin upea ja todellinen sana?) kun käärin pitkästä aikaa mustat siteet käsiin. Ostin ne reilu vuosi sitten Body Combatia varten, mutta silloin musta tuntui vain kömpelöltä ja hitaalta muihin ryhmäliikkujiin verrattuna. Piloxingissa on molemmilla kerroilla ollut tosi mukava ja rento fiilis. Musta on tuntunut, että jaksan ihan yhtä hyvin kuin muutkin. Eli aion käydä jatkossakin. Harmi vaan, että töiden takia joka toinen viikko jää tunti väliin. :(

Trikoot tuntuivat oikein mukavilta, vaikka ennen sovitusta epäilinkin ettei ne mahdu päälleni. Ne oli niin pienen näköiset! Mutta trikoohan on venyvää materiaalia, eli hyvin sujahtivat jalkaan. Pyörässä housut tuntuivat hieman luistavan, mutta muuten liikkuminen oli vaivatonta ja housut myötäilivät kivasti ihoa ja lihasten liikkeitä.

Ryhmässä liikkumista ennen polkaisin kuntopyörässä vartin verran ja sain hyvät alkulämmöt. Kaloreita koko salillaolosta kertyi 695 (114 pyöräilystä, noin 36 meni ootellessa tunnin alkua ja loput 545 piloxingissa). Oon tyytyväinen! Erityisesti sen takia, että sain illalla sarjoja kattellessa syödä vielä vaikka mitä. :) No worries, en herkutellut! Olin eilenkin ilman herkkuja, eikä tuottanut vaikeuksia toistaa samaa tänään. Sain suun makeaksi ja terveellistä naposteltavaa kahdesta raakapatukasta, kiivistä ja muutamasta hapankorpusta tuorejuuston kera. Ah savuporo ja sweet chili. :P. Mulla on oma tavoitteeni niin kristallinkirkkaana mielessä, että mitkään maailman karkkipussit tai juustohampurilaiset ei mua hetkauta. Ajattelen vaan sanoja "bikinit", "vatsapalat", "Questin patukat jotka saapuvat mulle päivänä minä hyvänsä", niin johan näkyy kieltäytymisen merkkejä!

Uuu!

Oon viime päivinä tehnyt kalorivihkomerkintöjä erityisen huolellisesti, jotta PT saisi mahdollisimman tarkan kuvan siitä, mistä mun päivät koostuu. Merkkaan siis tarkan syömisajan, mitä oon syönyt (en grammalleen, vaan enemmänkin kappalemääräisesti), paljonko siinä on energiaa ja proteiinia. Merkkaan liikunnatkin kellonaikoineen ja energiankulutuksineen. Sekä tietysti keston.

Seuraan myös päivittäistä kasvisten syöntiä laittamalla ylös suuhun pistetyt kasvisgrammat. Oon ottanut syyniin monipuolisuuden. Luin hiljattain, että olisi hyvä syödä viittä eri väristä kasvista päivittäin. Värit ovat vihreä, punainen, keltainen/oranssi, sininen/violetti/purppura ja vaalea, joka käsittää valkoisen ja ruskean ainakin. Tällä tavoin taataan vitamiinien ja muiden hyvien aineiden monimuotoisuus. Eli yksi syy lisää poiketa yhä enemmän perinteisestä kurkku-tomaatti-paprikalinjasta. :) Ilokseni oon huomannut, että viime torstaista alkaen oon joka päivä saanut joko neljä tai viisi väriä täyteen, ja määräkin on kivunnut vähintään puoleen kiloon. Jee!

Keskiviikon illallinen lukemisineen. Rapeaa kalafilettä, punajuurta, babypinaattia ja kahden väristä paprikaa. Esimerkillinen lautasmalli (ai mikä riisi/peruna/pasta??). Ja neljä viidestä päivän väristä (omenaa söin aamupalalla, eli 5/5!).

Sellainen keskiviikko. Väsynyt fiilis, mutta niin se on aina mulla aamuviikkoina. Kaksi päivää viikonloppuun! Nyt uinun maille, palaillaan!

- Jenni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti