keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Luukku 17: Lunta tulvillaan, on raikas talvisää

Mä haluun lunta! Heti! Yhtenä päivänä sitä sataa, ja samana iltana vesi huuhto osen pois. Miksiiiii?!?!!! Mun haaveet raikkaista talvilenkeistä ja eteerisestä jään päällä kiitämisestä ei voi ikinä toteutua, jos ei tule edes vähän pakkasta ja taivaalta sitä itteään.

Pink winter dreams.

Niin, olis kivaa.

En oo ikinä liiemmin perustanut talvesta. Ihanteellinen talvisää on mun mielestä lunta maassa, korkeintaan 10 miinusatetta, auringonpaiste ja kirkas ilma. Kun lumi tulee maahan, se saa leijua hiljalleen, eikä minään karmeana myrskynä jolloin tarvitsee vetää päähän kypäräpipo. Ei mulla siis enää näin vanhoilla päivillä sellaista ole, mutta oon monesti miettinyt uudelleen hankintaa. :D

Nyt kun oon kokenut eräänlaisen terveydellisen ja liikunnallisen herätyksen, ois tosi kiva harrastaa talvellakin ulkoliikuntaa. 

Poikaystävän mielestä mun pitäisi hankkia hokkarit.

Luistelusta oon tykännyt aina, ja suunnitelmissa onkin kaivaa äidin varastosta vanhat kaunarit esiin ja lähteä jäälle. Meille pitäis ihan tohon viereen tulla jää, ja siihen viereen jäädytetään myös kaukalo. Sinne vois joku kerta mennä räveltämään mailan, kiekon ja poikaystävän kanssa. :)

Talvilenkkeilyn jo mainitsinkin. Sitä voi tehdä lämpöisillä talvisaappailla kävellenkin, mutta kyllä mä mieluusti hölkkäilisinkin. Katsotaan helmikuun paikkeilla raaskiiko sitä panostaa kunnon nastajuoksukenkiin. Yksi laji mitä oon monena talvena jo halunnut kokeilla, mutta aina jänistänyt, on lumilautailu. Oon aikamoinen arkajalka, ja kaihdan aina kaikenlaisia vaaratilanteita ja vauhtia (myös huvipuistoissa). Lisäksi mulla on lievä korkeanpaikankammo. Oon kuitenkin päättänyt antaa lumilautailulle mahdollisuuden, ja lähteä rinteeseen kokeneiden ystävien kanssa vielä tänä talvena. Eihän sinne oo pakko mennä uudestaan, jos ei tykkää.

Tajuttoman siistin näköistä!

Eli nyt eikun lunta vartomaan. Tai onhan sitä jo varrottukin. Mutta jos jouluksi edes? Sunnuntaina vois sataa kunnon lumipeite, joka sulais sitten kertaheitolla maaliskuun ekalla viikolla. Eikä mitään loskaepisodeja tai hulluja myräköitä tai bussien myöhästelyjä siihen väliin. Kiitos.

- Jenni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti