sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Parempi päivä

Tänään mulla on ollut sellainen olo, että oon päässyt takaisin raiteille. Kuten jo aikaisemmin sanoin, viime viikko meni ihan reisille, eikä tääkään viikko ihan nappi ollut. Mutta! Tänään oli hyvä päivä. Liikuin ja söin hyvin, herkuttelinkin vähän.

Maitokahvi, kaurapuuroa kera raejuuston, banaanin ja soijalesitiinin. 299 kcal.

Aamupalan laskeuduttua ja poikaystävän vielä uinuessa hikoilin Move Fitnessin parissa. Tavoitteista löytyi sydänpisteiden keruuta, iso säkki: lämmittely-harjoituksen peluuta ja parhaiden pisteiden päihittämistä ylävartalon kierto-harjoituksessa. Otan aina heti pelaamisen alkuun tehtäväkseni tavoitteen, jossa täytyy parantaa jotkut tietyt pisteet, koska se ei välttämättä enää onnistuisi myöhemmässä vaiheessa pelailua, kun on jo uuvuttanut itsensä muissa harjoituksissa. Tänään sain uudet parhaat pisteet ylävartalon kierrossa heti ekalla yrittämällä, jee! :) Muut harjoitukset valitsen aina fiiliksen mukaan. Monesti on just noita, että täytyy pelata yhtä harjoitusta 10 kertaa, ja silloin yleensä palastelen kerrat ja pelaan väleissä muita harjoituksia.

Tän päivän treeni oli tällainen:

- kunto-ohjelmat: nyrkkeilytekniikka ja rantakroppa
- ylävartalon kierto x 1
- poiminta x 2
- koripallo x 2
- koppi x 2
- iso säkki: lämmittely x 9

Säkillä lämmittelyä piti siis pelata kymmenen kertaa, mutta koska nyrkkeilytekniikka-kunto-ohjelmasta löytyi yksi kyseinen harjoitus, varsinaisia pelikertoja säkin hakkaamiselle kertyi yhdeksän.

Luulen että oli hyvä valinta pelata jo heti puolen päivän jälkeen Move Fitnessiä, koska siten kaikki liikunta ei painottunut iltaan, ja jäi tarpeeksi palautumis-/rentoutumisaikaa ennen päivän muita urheilullisia aktiviteetteja.

Päivän treeni kesti 46 minuuttia ja kaloreita paloi 548.

Välipala: protskujuoma (maitoa, vettä, proteiinijauhetta ja macaa), taateleita, manteleita ja raakapatukka. 410 kcal.


Broiskua, salaattia, kurkkua, tomaattia ja sekaleipää margariinilla. Ruokajuomana Sprite Zeroa. 354 kcal.

Päivällisen kana oli tosi hyvää: maustoin sen paprikajauheella, currylla, mustapippurilla ja Poppamiehen tulisella chilikastikkeella - mukava potku! Oli just siinä rajalla, ettei olis ollut liian tulista meidän makuun. Olin ottanut karkittoman linjan tälle päivälle, mutta enköhän mä napsinut muutaman kappaleen Hyvää makumaasta-pussista kun ruoan jälkeen iski makeannälkä... Niistä tuli kyllä vain 80 kaloria, mutta ärsyttää silti kun mieli on niin heikko. Noh, mutta huonomminkin olis voinut käydä!

Illalla tein pitkästä aikaa kahvakuula-dvd:ltä reilun puolen tunnin ohjelman ja heti sen jälkeen kävin vajaan puolen tunnin kävelyllä. Päivällisen syömisestä oli kulunut yli kaksi tuntia, se taitaa olla (ainakin mulle) melko optimaalinen aika liikunnan harrastamiselle. Ei oo täysi olo, muttei vielä nälkäkään.

Sunnuntai-illan maisemaa. Oikeesti oli tunnelmallisempaa kuin miltä näyttää.

Kävelyn loppupuolella alkoi jo vähän olla näläntunnetta, mistä päästäänkin seuraavaan "ateriaan". Pakko oli saada herkkua, joten ihan harkitusti kasasin ittelleni tällaisen annoksen:

Suklaajäätelöä, banaania ja mantelirouhetta. 290 kcal.

Sikahyvää, ja banaani teki mausta tosi raikkaan. Melkein voisi ajatella ton annoksen olleen terveellinen. :D Joo, olihan tossa energiaa, mutta toisaalta kyllähän mulla kuluikin tänään energiaa. Move Fitnessissä paloi yli 500 kaloria, kahvakuulailussa varmaan noin 200 ja kävelyllä sata. Suunnilleen. Eilen oltiin kylässä yömyöhään, ja napostelin vähän ruissipsejä, mutta ei nekään pilanneet tätä päivää. Viimeisen aterian (kohta edessä myöhäisillan leffailua, joten jotain naposteltavaa täytyy olla :D, eikä se jätskiannos vienyt nälkää pitkäksi aikaa) kun lisää tohon, kaloreita kertyy tälle päivälle 1884. Ei paha! Alle kulutuksen jää aika reippaastikin. Raportoin huomenna, jos ehdin vielä repsahtaa (onhan tässä vuorokautta jäljellä). :D

Rahkaa, vadelmia, banaania ja kaakaonibsejä. 316 kcal.

Näissä iloisissa tunnelmissa toivotan teille hyvät yöt ja lähden syömään! Ensi viikolla uudet kujeet ja vähän liikunnallisia tavoitteita - niistä lisää huomenna (stay tuned).

- Jenni


2 kommenttia:

  1. Hyvännäköiset ruuat ja nuo sun pelisysteemit kuulostaa niin hauskalta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Move Fitness on ihan huippu! Suosittelen. :)

      Poista