tiistai 8. lokakuuta 2013

Uusi viikko, uudet tavoitteet

Oon melko sisuuntunut edellisviikon tavoitteiden epäonnistumisesta, joten nyt lähden hyvin päättäväisenä uuteen viikkoon (aloin muuten kirjoittaa tätä tekstiä jo eilen, mutta sain vasta nyt aikaiseksi viimeistellä). Tää viikko on taas iltavuoroa, eli ei oo tiedossa niin kammottavia herkkuhimoja kuin aamuviikoilla. Se on se väsymys mikä saa mut himoitsemaan epäterveellisiä juttuja, eikä itsehillintää löydy juurikaan.

Päätin kuitenkin, etten laita tän viikon tavoitteisiin herkkukieltoa. Oon vähän huono tollaisten ehdottomien kieltojen kanssa, mulle toimii paremmin periaate "kohtuus kaikessa". Viime viikonloppu ei kyllä kohtuutta nähnytkään, mutta se on mennyttä ja tää on uusi viikko. :)

Liikunnalliset tavoitteet keksin sen perusteella, mikä vuoro mulla on tällä viikolla. Meillä on työpaikalla melko hyvät liikuntamahdollisuudet (kuntosali, nyrkkeilysäkki, pingispöytä, uima-allas), mutta aina ei heti aamuvuoron jälkeen jaksa lähteä liikkumaan. Enkä mä todellakaan tuu enää illalla vapaaehtoisesti työpaikalle, oli miten hyvät liikuntatilat tahansa. :D Eli täytyy mennä ennen työvuoroa, kunhan muista varata tarpeeksi aikaa mahdolliseen suihkussa ja saunassa käymiseen, hiusten kuivaamiseen, syömiseen ym.

Niinpä tällä viikolla aion:

- käydä nyrkkeilemässä ja uimassa


Säkkihanskat.

Päiviksi kaavailin torstaita ja perjantaita, toisena päivänä voisi vierailla pitkästä aikaa saunassakin. :P Muut liikunnat ajattelin pitää "perinteisinä", eli sulkapalloa, lenkkiä, Move Fitnessiä ja salia. Tässä on vierähtänyt tovi kun oon käynyt uimassa, saa nähdä miten pysyn pinnalla. :D

Viime viikolla oli kiva kokeilla uusia ruoka-aineita, joten otetaan tällekin viikolle ruokaan liittyvä tavoite. Oon jo aikaisemmin kertonut, etten oo kovin taitava laittamaan ruokaa. Perus paistamiset ja keittämiset onnistuu, ja oon mä hyvien ohjeiden avulla saanut aikaiseksi ihan kelvollisia tekeleitä. Mutta ruoanlaitto ei tuu multa luontaisesti - en voi vaan yhtäkkiä alkaa kokata jotain improvisoiden, vaan mun täytyy huolella tutkia reseptiä ja raaka-aineita.

Tällä viikolla aion:

- kokata yhden reseptin uudesta keittokirjasta

Ei kai mikään huipputerveellinen tuote, mutta ainakin gluteeniton.

Aloitan varmaankin kirjan helpoimmasta ohjeesta, eli maissikakuista. Jauhojen lisäksi niihin tulee vain vettä, suolaa ja rasvaa paistamiseen. Pitäisi käyttää pekonin rasvaa, mutta taidan mennä rypsiöljyllä, ettei tarvii syödä pekoniakin (kun se ei normaaliin ruokavalioon kuulu). 

Onko liian vähän, jos laitan vain nämä kaksi tavoitetta? Saavat luvan riittää, ei oo mielessä mitään päräyttävää ja täytyy jättää muillekin viikoille jotain tavoiteltavaa. ;)

Nyt poistun viikon ekan liikuntaelämyksen pariin: Move Fitnessiä pelaamaan. Sitten suihku, eväiden teko ja töihin lähtö (armottomalla kiireellä kuten aina). Palaillaan!

- Jenni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti