sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Kuutamokävelytunnelmia

No niin!

Nyt täytyy hehkuttaa: juoksin tänään 5 minuuttia putkeen! Joillekin se tuntuu vähältä, tiedän, mutta mulle se on iso juttu ja luonnossa putkeen juoksemisen ennätys. Juoksumatolla oon juossut jopa 10 minuuttia yhtä soittoa 9 kilometrin tuntivauhtia (en tiedä mitään kallistuksista, eli toisin sanoen olosuhteet ei varmastikaan oo vastanneet ulkona juoksemisen olosuhteita, mutta kuitenkin), luonnossa se vaan tuntuu vaikeammalta. Kovasti kuitenkin yritän kasvattaa aerobista, ja nimenomaan juoksukuntoa, joten kaikki edistys on plussaa!

Olin aikaisemmin tänään päättänyt, että mun tän viikon liikunnat on liikuttu iltapäivän salitreenin jälkeen. Tuli ihan hyvä saldo: tiistaina 55 minuutin BodyBalance, torstaina 37 minuutin Move Fitness-treeni (kyseessä siis PS3-peli, aiiiivan mahtava - pakko tehdä erillinen postaus aiheesta myöhemmin), perjantaina tunti ja 42 minuuttia kävelyä (oon ottanut tavaksi aina silloin tällöin, toisin sanoen tähän mennessä kokonaista kolme kertaa, kävellä töistä kotiin, matkaa noin 10.6 km, joten reippaasti käveltynä ihan kiva rasvanpolttotreeni!), lauantaina 48 minuuttia kävelyä sekä 34 minuuttia Move Fitnessiä, ja tänään siis 45 minuuttia salilla. 

Noh, tuossa hieman ennen yhdeksää mulle tuli kuitenkin levoton olo, teki mieli raitista ilmaa ja päätin lähteä pienelle kävelylle. Kuten niin monesti aikaisemminkin kävelyllä, alkoi himottaa juokseminen. Enkä ikinä aikaisemmin oo juossut, koska se on ollut juurikin kävely-, eikä mikään muu lenkki. Mutta nytpä lähdin hölkyttelemään ja kun pysähdyin, kello näytti 5 minuuttia enemmän kuin aloittaessa. Jee, hyvä minä!

Kuutamo.

Mulla on ollut projektina kohottaa juoksukuntoa tässä jo jonkun aikaa, mutta jotenkin se projekti vaan junnaa paikoillaan: aina innostun ja lenkkeilen muutaman viikon, sitten innostus lopahtaa ja tulee tauko. Vaikka tykkään juoksemisesta tosi paljon! Minä, joka aina koulussa VIHASI lajia. Kunto on huonohko, mutta luulen että se on tosiasiassa parempi kuin olen tähän asti olettanut - pitäisi vaan jaksaa jatkaa juoksua eikä lopettaa kun alkaa tuntua epämukavalta. Tai en mä silloin oo lopettanut, vaan oon juossut 2-3 minuutin intervalleja, sitten kävelyä, niin että intervalleja tulee lenkin aikana yhteensä viisi. Varmasti pystyisin juosta pidempiäkin osuuksia, kuten tänään kuutamon alla huomasin. Eli siis täytyy vaan juosta niitä!!

(kuva we<3it)


Blogissa esiintyvistä kuvista vielä sen verran, että osa on omia (ne kyllä tunnistaa, kuten tuo  kuutamokuva), loput weheartit.comista. En tiedä pitääkö siitä erikseen mainita joka kuvan yhteydessä? Ajatukset ei oo ihan selkeimmillään tähän aikaan sunnuntai-illasta, joten päätän tän postauksen tähän ja vetäydyn syömään iltapalaksi taco-maustettua jauhelihaa ja fetasalaattia (nams!).

Juoksemisiin!

- Jenni



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti